• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    روز جهانی محیط زیست و دلواپسان استیفای حقوق زیست محیطی
    ادامه مطلب

    محمد صالح نقره کار
    "قرآن کریم "حیف و میل کردن مواهب الهی را محکوم دانسته و شاخصه بندگان صالح را سکنی در "بلد امین" می داند.بدین دلالت که هر موهبتی در قرارگاه امن مستقر شده و از تعدی و تفریط و تضییع مصون است."تبذیر"مرادف با ضایع نمودن امکانات و داشته ها ،از صفات شیاطین و تبار ایشان تلقی گردیده و اکیدا منع می گردد که :
    ان المبذرین کانوا اخوان الشیاطین
    در زمره مهمترین این نعمات بی بدیل الهی محیط زیست موجودات است که محضر الهی و متعلق به همه ذی وجودهاست.
    پیوند ناگسستنی ما با محیط زیست در افق مسئولیت انسانی و تعهد الهی،مجابمان خواهد ساخت که پاسداری از مواهب طبیعت را جدی بگیریم.
    انگاره اخلاق مند و خدا مدار تقید به تکالیف و حقوق زیست محیطی را در صدر فهرست مطالبات حقوق بشری می بیند.
    مگر نه اینکه تالاب ها،دریاچه ها،رود خانه ها،پارک های ملی ،مناطق حفاظت شده ،گو...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    حضور دکتر علی نجفی توانا ریاست محترم کانون وکلای دادگستری مرکز در برنامه "طلوع"
    ادامه مطلب

     

    سیمرغ عدالت گزارش می دهد- جناب آقای دکتر علی نجفی توانا، رییس محترم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، صبح روز دوشنبه 12/03/1393در برنامه زنده "طلوع" که از شبکه چهارم سیما پخش می شود حضور یافت.

    موضوع این برنامه "نقش مردم در اجرای قانون" بود که دکتر نجفی توانا پیرامون این مساله توضیحاتی را ارائه دادند

    دکتر نجفی توانا در پاسخ به پرسش مجری برنامه در مورد عدم همکاری جامعه در گزارش دادن جرایم به نیروهای انتظامی - مانند حادثه میدان کاج سعادت آباد- در مورد سیستم حمایت از شهود در کشورهای دیگر توضیحاتی ارائه کرد.

    ایشان در بخش دیگر برنامه به این نکته اشاره نمود که جامعه باید بداند هر نظم و قانو...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    موافقت وزیر دادگستری با افزایش مستمری‌ وکلا
    ادامه مطلب


     معاون وزیر دادگستری درباره افزایش مستمری‌های وکلای دادگستری نامه‌ای به رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری نوشت.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلی رییس‌الساداتی معاون وزیر دادگستری در نامه‌ای خطاب به صدیق رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری در زمینه افزایش مستمری‌های موضوع ماده 21 اصلاحی آیین‌نامه ماده واحده قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری مصوب 23 مهرماه سال 75 برای مستمری بگیران آورده است که درخواست افزایش بیست و پنج درصد (25%) از محل اعتبارات صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری مورد تصویب حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در تاریخ 23 فروردین ماه سال جاری قرار گرفته است.

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    لایحه از قوه قضاییه به دولت ارسال شده
    ادامه مطلب

    تشریح آخرین وضعیت لوایح قضایی در مجلس 
     معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری آخرین وضعیت لوایح قضایی در مجلس و دولت را تشریح کرد.
    عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بررسی طرح جرم سیاسی در کمیسیون قضایی مجلس شروع شده و به دلیل تعطیلی مجلس در هفته جاری، ادامه بررسی این طرح در هفته آینده در کمیسیون انجام می‌شود.
    وی افزود: لایحه اجرای محکومیت‌های مالی نیز جزو دستور کمیسیون قضایی مجلس است و بررسی این لایحه در یکی دو جلسه دیگر به پایان می‌رسد. همچنین لایحه قضازدایی در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است.
    میرکوهی درباره آخرین وضعیت لایحه وکالت گفت: این لایحه از قوه قضاییه به دولت ارسال شده و به دلیل کارهای نگارشی فعلا به هیات وزیران نرسیده است.
    معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری ادامه داد: پس از بررسی لایح...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    كلاهبرداري شهروند سوئدي از وكيل زوج نابينا
    ادامه مطلب


    وكيل زوج نابينا اعتقاد دارد كه زماني كودك به شيرخوارگاه يا بهزيستي سپرده مي‌شود كه بدسرپرست يا بي‌سرپرست باشد؛ در حالي كه اين طفل هم پدر و مادر دارد و هم اينكه پدر و مادرش مي‌گويند كه مي‌توانند فرزندشان را بزرگ كنند.
    وكيل زوج نابينايي كه وكالت دخترشان را براي برگرداندن به آغوش پدر و مادرش از شيرخوارگاه آمنه بر عهده دارد قرباني كلاهبرداري به مبلغ پنج هزار و 200 دلار توسط شهروند سوئدي ايراني‌الاصل شد.
    به نوشته اعتماد، نيمه ارديبهشت ماه امسال زوج نابينايي در تماس با يكي از خبرگزاري‌ها خواستار كمك و برگرداندن فرزندشان شدند. نادر پدر اين كودك كه بسيار از گرفتن تنها دخترش، نگار توسط شيرخوارگاه آمنه ناراحت بود، تمام تقاضايش كمك دولت و مسوولان در بازگشت فرزندش خلاصه مي‌شد. نادر با بيان اينكه هشت ماه پيش فرزندش متولد شده، اما شيرخوارگاه آمنه به دليل نابينا بودن زوج...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    گم شدن یک برگ از پرونده ریحانه جباری و احتمال رسیدگی مجدد به پرونده
    ادامه مطلب

    جداری فروغی مطرح کرد

     وکیل مدافع ریحانه جباری از گم شدن یک برگ از پرونده موکلش و احتمال رسیدگی مجدد به این پرونده خبر داد.
    محمدعلی جداری فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این‌باره گفت: روز 12 اردیبهشت‌ماه پدر و مادر ریحانه جباری در دفتر من حاضر شدند و خواستند وکالت دخترشان را به عهده بگیرم. همچنین با توجه به این‌که مصاحبه‌هایی علیه خانواده جباری در مطبوعات و خبرگزاری‌ها صورت گرفته بود، آقای جباری و خانم شعله پاکروان (پدر و مادر ریحانه) نیز وکالت انجام امور حقوقی‌شان را به اینجانب واگذار کردند.
    وی گفت: من بلافاصله در تاریخ 14/ 2/ 93 در زندان قرچک (شهرری) با ریحانه جباری ملاقات کردم که او از این ملاقات بسیار خوشحال شد و ضمن امضای وکالت نامه، مقرر شد اینجانب به تنهایی وکالت ایشان را به عهده بگیرم و او وکلای قبلی خود را ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    انتشار شماره دهم و یازدهم فصلنامه وکیل مدافع
    ادامه مطلب

     فصلنامه "وکیل مدافع" شماره دهم و یازدهم  (سال سوم/ پاییز و زمستان 1392) به صاحب‌امتیازی کانون وکلای دادگستری خراسان منتشر شد. عنوان سخن سردبیر فصل‌نامه :  «دادرسی؛ هزینه یا درآمد؟» است که نگاهی به تعرفه‌های مصوب كارگروه موضوع مصوبات جلسه پانزدهم كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال1393 (درآمد خدمات قضایی) دارد. همچنین در سخن نخست فصلنامه،  سخنرانی سوم اسفندماه 1392 دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور زیر عنوان : وکیلِ مستقل؛ مدافع حقوق مردم در جمع است،  که در میان اعضای هیئت‌مدیره‌ی کانون‌های وکلای دادگستریِ سراسر کشور ایرادشده،  آمده است. 
    سایر مطالب فصل‌نامه در هفت بخش ارائه‌شده است:
    بخش یکم: مقالات
    نظام حقوقی حاکم بر مسؤولیت مدنی ناشی از گودبرداری غیراصولی / دکتر مجتبی زاهدیان و راضیه اکبر زاده
    قابليت اعتراض خارج از مهلت، نسبت به رأي داور...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    بیانیه تشکل وکلای مدافع حقوق شهروندی خطاب به کانون وکلا
    ادامه مطلب


     شورای مرکزی تشکل وکلای مدافع حقوق شهروندی خطاب به هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری مرکز بیانیه‌ای صادر کرد.


    متن این بیانیه به شرح زیر است:
    «رئیس و اعضای محترم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز
    با سلام و تحیت؛
    موضوع: انتظار اجتماعی در دفاع مسئولانه و موثر از حقوق شهروندی
    ضمن تبریک جلب اعتماد جامعه وکلا توسط شما عزیزان و آرزوی توفیق پرچم نهاد وکالت، به عنوان مهمترین رکن جامعه مدنی و دیرپاترین نهاد صنفی کشور با پشتوانه‌ای از اعتماد اجتماعی، وثاقت عمومی و احتشام تاریخی امروز در دستان شماست و هیات مدیره، مفتخر به نمایندگی کردن از دلواپس‌ترین اقشار نسبت به حقوق اساسی ملت و حقوق شهروندی است. وکیل و نهاد وکالت در تمام جهان، آبرودارترین اقشار و البته در دفاع از حقوق ک...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    حکیم فردوسی، حقوق عمومی و آئین شهریاری
    ادامه مطلب


    محمد صالح نقره کار - حقوقدان

    1.مهار قدرت و انقیاد بر مقتضای داد ،سوژه نخبگان در طول تاریخ
    تنظیم،بهسازی و اصلاح رابطه مردم و حکمرانان،سوژه اصلی تتبع و تحقیق بسیاری از نخبگان و فرزانگان تاریخ کهن و معاصر بوده است.کتب و مآثر فراوانی در قالب های گونه گون این هدف را دنبال نموده اند.اینکه زمامداران چه کنند که خرسندی و خیر مردمان تامین شده و ظلم متروک و عدالت و آزادی رونق ببیند یک دلواپسی اساسی در تاریخ اندیشه بوده است.علمی که امروزه از آن بعنوان"حقوق عمومی" نام برده شده و متکفل تنظیم رابطه بین ملت و دولت است پیشینه ای به امتداد دغدغه های حکیمان ایران زمین دارد و تحقیقا باید گفت که وارداتی نبوده و ریشه های عمیق و وسیعی در تراث کهن ما دارد.هر چند با فترتهایی به رکود گرائیده اما زمینه های ان در متون کهن تاریخی ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    قطعنامه پایانی بیست و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا
    ادامه مطلب

    بسمه تعالی

    قطعنامه

    بیست و دومین گردهمایی هیات های مدیره کانون های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری خراسان در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در تاریخ ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ۱۳۹۳ برگزار شد و در پایان قطعنامه ای بشرح ذیل تصویب گردید:

    ۱- هیات عمومی موکدا اعلام می نماید لایحه جامع وکالت که اکنون در هیات دولت مطرح است، نافی حق دفاع مردم و استقلال وکیل و کانون وکلای دادگستری است.

    ۲- ما نگرانی عمیق خود را از استمرار برخوردهای سلیقه ای و بدون توجه و غیر مدلل نسبت به رد صلاحیت داوطلبان عضویت درهیات مدیره کانون های وکلا و همچنین تضییقات اعمال شده برای وکلای دادگستری در مقام دفاع و انجام وظایف...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    شغل وکالت باید برای دارندگان لیسانس حقوق باشد
    ادامه مطلب

    همایش اسکودا در مشهد
    کاتوزیان: شغل وکالت باید برای دارندگان لیسانس حقوق باشد
     پدر علم حقوق ایران تاکید کرد که امروزه کانون‌ها با ایستادگی و مقاومت به مسیری می‌روند که منجر به استقلال آن‌ها می‌شود و هیچ منطقی برای جلوگیری از حضور اقلیت‌های مذهبی در هیات مدیره کانون‌های وکلا وجود ندارد.
    به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرناصر کاتوزیان در مراسم افتتاحیه بیست و دومین همایش اسکودا در مشهد گفت: نکته دیگر در مورد نگرانی وکلا برای استقلال بیشتر باید متوجه پیوندهای ناموزونی مانند مرکز مشاوران قوه قضاییه (ماده 187) باشد و باید کاری کنیم که اعضای آن را زیر پرو بال خود بگیریم و از طرف دیگر عضویت آنها بدون ضابطه خلاف قانون است و پیشنهاد می کنم یک مهلت 5 ساله برای کارآموزی به آنها داده شود.
    وی افزود: نکته‌ای که ک...

    بیشتر تعدادنظرات:(1)

    افتتاح بیست و دومین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا
    ادامه مطلب


    ۳۱ اردیبهشت و اول خرداد ۱۳۹۳، مشهد مقدس، سالن مراسم کانون وکلای دادگستری خراسان

    آقای عامری
    رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان
    جلسه افتتاحیه، با مراسم رسمی، پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن مجید، در محل سالن جدید الاحداث کانون وکلای دادگستری خراسان، با خوشامد گویی جناب آقای عامری، ریاست محترم کانون خراسان، آغاز شد . نامبرده ضمن خوشامد گویی به مدعوین و میهمانان ویژه و ابراز امیدواری کرد که همایش حاضر به اهداف از پیش تعیین شده، دست یابد.

    آقای عامری در ادامه بیان داشت، کانون وکلای دادگستری خراسان در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد و الان ۱۳۶۰ نفر وکیل پایه یک (۱۰۱۸ نفر مرد و ۳۴۲ خانم و ۳۴۸ کارآموز دارد. این کانون شامل استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی می باشد. <...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    اولین گزارش بیست و دومین اجلاس کانون های وکلای دادگستری ایران
    ادامه مطلب

    ، سه شنبه 30 اردیبهشت 1393
    سیمرغ عدالت گزارش می دهد - اعضای هیات اعزامی کانون وکلای دادگستری مرکز متشکل از اقایان مصباح اسکویی (نایب رئیس) ، جندقی کرمانی پور ، دکتر مالکی ، دکتر فرض پور ، دکتر سمامی ، علی حامدتوسلی ، دکتر کریمی ، سرداری زاده ، احمدی ، علیزاده طباطبایی ، دکتر کامیار و خانم دکتر ضرابی با پرواز ساعت 21.30 عازم شهر مشهد شدند ، مقرر است تعدادی دیگر از اعضای هیئت مدیره در روزهای آتی به افراد حاضر ملحق شوند .
    در حدود ساعت 12 شب هیات اعضامی کانون وکلای دادگستری مرکز در فرودگاه شهر مشهد مورد استقبال جناب اقای شیخ الاسلامی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان قرار گرفته بودند . و پس از ان به محل اقامت میهمانان همایش بیست و دوم در هتل همای دوم مشهد منتقل گردیدند .
    در ساعت 1 بامداد جناب اقای دکتر...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    «حقوق بشر» از دانشگاه تهران رفت
    ادامه مطلب

    دانشگاه مادر كشور، ديگر «حقوق بشر» ندارد: خبري كه با انتشار دفترچه هاي انتخاب رشته دوره كارشناسي ارشد رسميت يافت. دانشگاه تهران پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد حقوق بشر را متوقف كرده است. اگرچه براي نخستين بار و در سال 1381 رشته حقوق بشر در اين دانشگاه تاسيس شد اما حالاتهراني ها تصميم گرفته اند كه اين رشته را از سبد تعليمات خود خارج كرده و كار را به گروه هاي باسابقه در دانشگاه شهيد بهشتي و مفيد و گروه تازه نفس حقوق بشر دانشگاه علامه طباطبايي واگذار كنند. يكي از دانش آموختگان حقوق بشر دانشگاه تهران مي گويد كه اگرچه رشته حقوق بشر در بدو تاسيس در دانشگاه تهران با استقبال اساتيد صاحب نام مواجه شد و افرادي چون دكتر كاتوزيان و دكتر ممتاز تدريس برخي واحدهاي آن را بر عهده گرفتند و به مرور زمان نيز اساتيد جوان تر اين امر را بر عهده گرفتند اما قوت علمي دوره هاي حقوق بشر دانش...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    کانون وکلای مرکز ارتباط تنگاتنگی با سه قوه برقرار کرده است
    ادامه مطلب

     علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا:
     عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اقدامات جدید صورت گرفته در کانون مرکز را تشریح کرد و گفت: این اولین بار است که کانون مرکز ارتباط تنگاتنگی را با قوای سه گانه برقرار کرده است.
    سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کانون مرکز پس از ریاست علی نجفی‌توانا، گفت: پس از انتخاب رییس جدید این کانون، اقدامات خوبی در کانون مرکز صورت گرفته که یکی از این اقدامات بررسی لایحه جامع وکالت است که اکنون در دولت مطرح بوده و ما در این زمینه توانسته‌ایم تعامل خوبی را با قوای سه‌گانه برقرار کنیم.
    وی افزود: جلساتی را با رییس کمیسیون اصل 90 داشته‌ایم و مشکلاتی را در ارتباط با اطاله دادرسی، وضعیت زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم به ما منعکس و از ما در این ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    مدیریت بانک‌ها؛ اشکال اساسی در ایجاد بدهکاران بانکی
    ادامه مطلب

     

    واکنش نامناسب نسبت به مفسدین اقتصادی باعث شده که افکار عمومی نسب به نظام اداری کشور بدبین شود.
    علی نجفی‌توانا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در رابطه با تعقیب بدهکاران اصولا قانون ضمانت اجرای کیفری پیش‌بینی نکرده است، مگر اینکه مستند چک باشد، آن هم به‌روز که در این صورت از طریق چک تعقیب کیفری امکان‌پذیر خواهد بود.
    وی ادامه داد: در مورد بدهکاران بانکی روش دیگری برای تامین طلب موسسات مالی وجود دارد و آن استفاده از تضمیناتی است که مدیون برای تضمین بازپرداخت نزد بانک قرار می‌دهد؛ بنابراین امکان تعقیب مدنی از طریق دادگاه برای تامین حقوق بانک و موسسات مالی وجود دارد.
    این وکیل دادگستری با بیان اینکه متاسفانه به دلیل فقدان نظارت و بی‌توجهی مدیران در برخی بانک‌ها تخلفاتی انجام می‌گیرد، گفت: بی‌توجهی برخی مدیران و ر...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    پاسخ شورای نگهبان به استعلامات رئیس دیوان عدالت اداری
    ادامه مطلب


     شورای نگهبان به نامه‌های وارده از سوی رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پاسخ داد.
    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل پاسخ فقهای شورای نگهبان به نامه‌های وارده از سوی رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شرح زیر است:
    «رئیس محترم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
    با سلام و تحیّت
    عطف به نامه‌های شماره 9000/210/165135/200 مورخ 1392/12/20؛
    موضوع بخشنامه شماره 211-951/12372 مورخ 1385/4/11 سازمان امور مالیاتی کشور، در جلسه مورخ 1393/02/17 فقهای معظم شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بخشنامه مورد شکایت خلاف موازین شرع شناخته نشد.»
    ***
    «رئیس محترم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
    با سلام و تحیّت
    عطف به نامه‌های شماره 9000/210/168606/200 مورخ 1392/12/27؛
    موضوع مصوبه سیصدودهمین جلسه سومین دوره شورای اسلامی...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    حقوقدانان برجسته همراه تیم مذاکراتی ایران در وین
    ادامه مطلب
    جمشید ممتاز از اساتید برجسته حقوق بین‌الملل دانشگاه به عنوان مشاور حقوقی، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور را در وین همراهی می‌کند. به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیمی از مشاوران حقوق بین‌الملل متشکل از دو تن از اساتید دانشگاه و تعدادی از کارشناسان حقوقی وزارت خارجه هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را در مذاکرات هسته‌ای همراهی می‌کنند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان پیش از این از اضافه شدن و همراهی تعدادی از حقوق‌دانان برجسته کشور که دارای وقت و ذهن آزاد
    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    مهمترین مصوبات هفتمین جلسه هیات مدیره ، مورخ یکشنبه 21 اردیبهشت 1393
    ادامه مطلب

    پایگاه تحلیل خبری سیمرغ عدالت :
    - اعضا به اتفاق آرا تصويب كردند كه درصورتي كه براي وكيلي بدليل دفاع ، مشكلي پيش آيد! وكيلي از داخل يا خارج از هيأت مديره با انتخاب رييس كانون بعنوان ناظر ونماينده كانون در محاكم حضوريافته وحمايت نمايد.

    - مصوب شد كميته پيگيري پيش نويس لايحه جامع وكالت مسئول برگزاري همايش بررسي لايحه جامع وكالت باشد و ظرف هفته آينده نسبت به زمان برگزاري، كيفيت برگزاري ،مكان برگزاري وبرآورد هزينه برگزاري همايش يك روزه بررسي لايحه مذكور بررسي ونتيجه را جهت استحضار وتصويب هيأت مديره ارايه نمايند.

    - در خصوص گزارش مالي اسكودا مصوب شد :
    مقررشدگزارش كتبي بازرسان اسكودا جهت بررسي اخذ گردد سپس نظر آقاي رحيمي دانش متخصص حسابرسي اخذ گردد وپس از جمع بندي قبل از برگ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    ابلاغ ابطال کمیته‌ها و کمیسیون‌های غیرقانونی در شهرداری‌های سراسر کشور
    ادامه مطلب

    ابطال کمیته‌ها و کمیسیون‌های غیرقانونی در شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد.
    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بازرسی یکی از شهرداری‌های استان سمنان ملاحظه شد کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تطبیق - متشکل از شهردار و تعداد هفت نفر از معاونان و کارشناسان شهرداری - تشکیل و این کمیته در پاسخ به درخواست‌های شهروندان از شهرداری، پیرامون موضوعات مختلف مالی، فنی، شهرسازی و ...، اظهارنظر و اتخاذ تصمیم می‌کند که بعضاً مصوبات آن غیرقانونی، تبعیض‌آمیز و سلیقه‌ای بوده و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است.
    مراتب پس از تشکیل پرونده جایگاه قانونی کمیته تطبیق در شهرداری مورد نظر مورد رسیدگی واقع و نهایتاً بد...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)



    < انتها 1 2 3 4 5  ... ابتدا > 

    Design By Gitysoft