• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    قانون جدید آیین دادرسی کیفری برخی نارسایی‌های امر دفاع را رفع می‌کند
    ادامه مطلب

    نجفی‌توانا:

     رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری می‌تواند برخی از نارسایی‌های فعلی به‌ویژه در امر دفاع را مرتفع و به قوه قضائیه کمک کند که در جهت اجرای عدالت قضایی قدم‌های مؤثری بردارد.
    محمدعلی نجفی توانا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قانون آیین دادرسی کیفری که زمان اجرای آن در اواسط پاییز امسال تعیین شده است دارای نوآوری‌ها و ابعادی جدید و در بسیاری موارد مثبت است.
    وی ادامه داد: البته متأسفانه همانند بسیاری از تحولات تقنینی در مورد این قانون ما باز هم رجعت به گذشته کردیم و به جای دادگاه‌های عمومی برای جرایم سبک و دادگاه‌ کیفری استان برای جرایم با مجازات سنگین دادگاه‌های کیفری یک و دو تشکیل می‌شود و این یعنی رجعت به قانون آیین دادرسی کیفری سابق.
    رئیس کانون وکلای مرکز گفت:...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    استیناف منتشر شد
    ادامه مطلب

    شماره سوم نشریه حقوقی ، تحلیل ، خبری ، پژوهشی  استیناف منتشر شد

    سخن نخست- سعید توکلی کرمانی
    سخن سردبیر – عبدالله خاتمی فر
    پارازیت زیان بار برای انسان مغایر حقوق بین الملل و محیط زیست سالم است  - دکتر قاسم زمانی
    یکی از منتخبان آسیا در اجلاس حقوق بین الملل ژنو بودم – دکتر ستار عزیزی
    حق های فرهنگی در حقوق موضوعه نزد دیوان بین المللی دادگستری – ناصر صمدی
    پاسداری از میراث فرهنگی معنوی در ایران و حقوق بین الملل – محمد رضا افتاب
    خط مشی دادستانی دیوان کیفری بین المللی در مقابله با جرایم جنسی – محمد ها...

    بیشتر تعدادنظرات:(1)

    شش انتصاب جدید در قوه قضائیه
    ادامه مطلب

     در احکام جداگانه‌ای که از سوی آیت‌الله آملی‌لاریجانی صادر شد شش انتصاب جدید در قوه قضائیه صورت گرفت. 
    رئیس قوه قضاییه در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کریمی معاون قضایی دیوان عالی کشور را به سمت رئیس دیوان عالی کشور منصوب کرد.
    آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین در احکام دیگری حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای را به سمت معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی را نیز به سمت دادستان کل کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی معاون آموزش و تحقیقات قوه‌قضائیه را به عنوان معاون منابع انسانی قوه قضائیه منصوب کرد.
    رئیس قوه قضائیه همچنین در احکام دیگری محمدرضا حبیبی دادستان پیشین عمومی و انقلاب اصفهان را به سمت رئیس کل دادگستری استان یزد و غلامحسین حیدری رئیس کل پیشین دادگستری استان یزد را به سمت عضو معاون دیوان عالی کشور منصوب کرد. ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    نشانی جدید وبلاگ وکلای ملت 5
    ادامه مطلب

    http://vokalayemellate5.blogfa.com/

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    سوالات آیین دادرسی کیفری احتمالا از قانون فعلی طرح می‌شود
    ادامه مطلب


     رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: در آزمون وکالت 93 به احتمال زیاد سوالات درس آیین دادرسی کیفری از قانون فعلی طرح خواهد شد.
    علی نجفی توانا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تعویق زمان اجرای قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 92 گفت: قبلاً کانون وکلای مرکز تصویب کرد که قانون آیین دادرسی کیفری جدید ملاک طرح سوال در آزمون وکالت 93 نباشد، اما متاسفانه اتحادیه این موضوع را نپذیرفت و تصویب کرد که سوالات این درس از قانون جدید طرح شود.
    وی افزود: با توجه به شرایط موجود در نشستی که با همکاران داشتم موضوع طرح سوال از قانون فعلی آیین دادرسی کیفری را مطرح کردم و تا یکی دو هفته دیگر تصمیم قطعی در این زمینه اعلام می‌شود.
    نجفی‌توانا با بیان اینکه طرح سوال از قانون جدید که سال آینده اجرا می‌شود منطقی نیست، گفت: به احتمال زیاد سوالا...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    كتابخانه آن لاین تخصصي حقوق در ايران
    ادامه مطلب

    قابل  توجه متقاضیانی که فرصت و امكان مراجعه حضوري به ساختمان كتابخانه ندارند:
    مطالعه منابع حقوق از راه دور
    كتابخانه  آن لاین تخصصي حقوق در ايران
    بسمه  تعالی
     وکیل محترم دادگستری ـ دانشجوی محترم حقوق ـ حقوقدانان  محترم
               با  سلام و احترام؛
         به استحضار می‌رساند که پژوهشکده حقوقی شهر دانش، به عنوان تنها پژوهشکده حقوقی  غیر دولتی دارای موافقت قطعی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با کسب مجوزهای لازم  از وزارت متبوع، در جهت پاسخ به نیاز به روز کردن دانش و معلومات حقوقی وکلا ـ  حقوقدانان ـ دانشجویان حقوق و ... اقدام به تهیه نرم افزار كتابخانه آن لاین  تخصصي حقوق نموده است.

    امکانات کتابخانه آن لاین:

    v      استفاده  از  متن کامل منابع کتابخانه بدون محدودیت...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    همین الان می خواهم کمک کنم
    ادامه مطلب

    http://www.mahak-charity.org/main/iwanttohelpmahakrightnow

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    دعوت به همکاری با اداره معاضدت
    ادامه مطلب


    از وکلای محترمی که تمایل دارند در دعاوی کیفری وکالت معاضدتی افراد نیازمند به وکیل را عهده دار گردند استدعا می شود با مراجعه به اداره معاضدت آمادگی خود را اعلام فرمایند .
    تلفن تماس : برای هماهنگی ۷۷۶۱۲۰۶۴
    نشانی : خیابان سعدی شمالی پایین تر از بیمارستان امیر اعلم روبروی مسجد قائم ساختمان ۲۵۰ طبقه هشتم

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    فعال شدن بازرسی پنهان در دادسرای انتظامی قضات
    ادامه مطلب

    دادستان انتظامی قضات اعلام کرد
     دادستان انتظامی قضات گفت: مدتی است مطابق مقررات قانونی، بازرسی پنهان در دادسرای انتظامی قضات فعال شده و در برخی از حوزه‌ها نیز اقداماتی انجام گرفته است.
    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان تهران اظهار کرد: دادگستری استان تهران به عنوان الگو و پیشانی سایر دادگستری‌های کشور مطرح است انتظار می‌رود مدیران آن نیز جزء بهترین نیروها باشند که در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه مخلصانه تلاش می‌کنند.
    وی ادامه داد: مجموع رسیدگی‌ها به تخلفات انتظامی و همچنین نتیجه ارزشیابی ‌ها نشان می‌دهد که اکثریت همکاران قضایی در سراسرکشور در کمال اخلاص و با دقت کامل و همچنین سلامت نفس انجام وظیفه می‌کنند و ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    جدول تطبیقی قوانین و لوایح پیشنهادی وکالت
    ادامه مطلب

    جدول تطبیقی قوانین و لوایح پیشنهادی وکالت بانضمام اصلاحات انجام شده بر روی لایحه جامع وکالت توسط کانونهای وکلای دادگستری و معاونت حقوقی

    رئیس جمهور

    http://icbar.ir/Default.aspx?tabid=55&ctl=Edit&mid=435&Code=1526

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    جداری‌فروغی: نمایندگان به الفبای قانون اساسی توجه ندارند
    ادامه مطلب


     یک وکیل دادگستری گفت: ممنوع‌البیان شدن آقای خاتمی از سوی نمایندگان مجلس توهین محسوب می‌شود و وی می‌تواند در این زمینه شکایت خود را اعلام کند.
    محمدعلی جداری‌فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر دادگستری درباره ممنوع‌البیان و ممنوع‌التصویر شدن سیدمحمد خاتمی، اظهار کرد: به طور کلی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حقوقی برای آحاد مردم در نظر گرفته شده که باید به طور یکسان در مورد همه انسان‌ها اجرا شود.
    وی با بیان این که در قانون اساسی جان، مال، مسکن و ... در مورد اشخاص محترم شمرده شده و آزادی بیان نیز تاکید شده است، ادامه داد: از سوی دیگر حتی از دیدگاه قانون اساسی هر نوع سانسور ممنوع است که اصولا سانسور در موارد نوشتاری مطرح می‌شود، ولی در مورد گفتار و بیان نیز مصداق دارد.
    ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    نشستخبری رئیس کانون مرکز و رئیس اسکودا
    ادامه مطلب

    روز چهارشنبه مورخ 4/4/93 به مناسبت هفته قوه قضائیه و به منظور اظهار نظر راجع به آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت همچنین اخبار انعکاسی از جانب برخی مسئولین محترم قضائی، نشست خبری به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز با حضور آقای دکتر نجفی توانا، ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز و آقای کشاورز، ریاست اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) برگزار گردیده است.
    در این نشست خبری، که جمع خبرنگاران از رسانه های مختلف حضور داشته اند، ابتدای جلسه آقایان کشاورز و دکتر نجفی توانا ضمن تبریک به مسئولین محترم قضائی و قضات شریف دادگستری به مناسبت هفته قوه قضائیه، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بوده اند:
    1-آقایان دکتر نجفی توانا و کشاورز در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص بحث استقلال کانون و وضعیت لایحه جامع وکالت توضیح داده اند:
    رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز؛
     در پاسخ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    بازبيني قوانين كليدي تحولي مثبت در دستگاه قضايي
    ادامه مطلب

    محمد رضا پاسبان

    استاد دانشگاه علامه طباطبايي و مديرگروه حقوق خصوصي و اقتصادي

    بازبيني بعضي از قوانين كليدي و تاثيرگذار در رسيدگي هاي قضايي و آيين دادرسي تحولي مثبت در دستگاه قضايي است. بازبيني آيين دادرسي كيفري، قانون مجازات اسلامي و اصلاح آن از تحولات مثبت دستگاه قضايي در سال هاي اخير است. ضمن اينكه ارتقاي نظام اداري قوه قضاييه به شيوه هاي مدرن الكترونيك با وجود مشكلاتي كه با آن روبه رو است، حايز اهميت است. همچنين دستگاه قضايي در زمينه هاي مبارزه با فساد به خصوص فساد اقتصادي ناشي از سوء عملكرد مديران اجرايي، اقتصادي و مالي كه باعث شده دست اندازي به اموال عمومي گسترش يابد و پرونده هاي كلان اقتصادي تشكيل شود كه اين امر هم تاثيري فراوان در اقتصاد و مناسبات اجتماعي داشته، قاطع ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    آمار بازدید کنندگان وب سایت حقوقی سیمرغ عدالت
    ادامه مطلب

    دیروز تعداد 12169 نفر از وب سایت حقوقی سیمرغ عدالت دیدن کرده اند این امار در بین وب سایت های هم نوع یک آمار خیره کننده می باشد .
    آمارگیر وبسایت بر اساس ثبت آی.پی منحصر به فرد هر دستگاه رایانه کار می کند و در هر روز که از ساعت 12 شب تا 12 شب فردا می باشد، به هر تعداد که یک رایانه برای بازدید وارد وبسایت شود، فقط یک شماره اظافه خواهد شد . شمارنده بر اساس هفته ها (از روز یکشنبه تا شنبه بعدی) و ماههای میلادیست،  .سردبیر و مسئول این وبسایت اقای رامین وفاتبار وکیل دادگستری و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و عضو جامعه کامپیوتر استرالیا می باشد که این وبسایت را با یک گروه تحریریه اداره می کند .

    اعضای گروه تحریریه
    آرزو سلیمانی
    وکیل دادگستری
    مهناز شکری
    کارشناس ارشد حقوق خصوصیآرین جنیدی
    وکیل دادگست...

    بیشتر تعدادنظرات:(2)

    وكيل استقلال مي خواهد
    ادامه مطلب


    بهمن كشاورز
        1- جناب آقاي رييس جمهور در بيانات خود به مناسبت هفته قوه قضاييه، مطالب مختلفي را مطرح فرمودند كه بحث در مورد همه آنها مجالي وسيع را مي طلبد. نكته يي كه به طور موكد به آن اشاره شد و حايز اهميت بسيار و درخور بررسي ويژه است، موضوع امنيت جامعه و احساس امنيت، همين طور احساس اجراي عدالت و بالاخره احساس وجود سلامت در دستگاه ها بود. ايشان فرمودند: «مهم ترين كاري كه قاضي انجام مي دهد انطباق آن چيزي است كه واقع شده با آنچه كه در قانون آمده. در مقوله عدالت نكته مهم اين است كه مردم احساس كنند عدالت اجرا شده است. در مورد امنيت هم اين گونه است. گاهي احساس امنيت از خود امنيت بالاتر است.»   
        2- مساله رابطه امنيت با قوه قضاييه و عملكرد آن چند جنبه دارد: اولاوجود قوه قضاييه يي كه مردم به سلامت آن ايمان داشته باشند، باعث مي شود...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    استقلال قوه قضاییه تنها راه تحقق عدالت در کشور است
    ادامه مطلب

    لاریجانی در همایش قوه قضاییه

     رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد در کشور ما اشکال ساختاری دارد، به بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با فساد اداری در مجلس اشاره کرد و گفت: معلوم نیست از درون نشست‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی معجزه‌ای در مبارزه با فساد رخ دهد.
    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی صبح امروز (شنبه) در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله شهید بهشتی، وی را پایه‌گذار قوه قضاییه خواند و افزود: شهید بهشتی همچنین نقش موثری در پایه‌گذاری نظام جمهوری اسلامی داشت و همگان نقش ایشان را در تدوین قانون اساسی از نزدیک حس کردند.
    وی اضافه کرد: شهید بهشتی احساس مسئولیت جدی در مشکلات بسیار مهم جمهوری اسلامی داشت مخصوصا اوایل انقلاب که ما گرفتار یک رییس‌جم...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    هیچ‌کس حق ندارد به دادگاه‌ها فشار بیاورد/چرا گاهی اصل برائت فراموش می‌شود؟
    ادامه مطلب

    روحانی:

     رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران و دولت مبنا و احساسش این است که در کشور، یک قوه قضائیه بیشتر نداریم. ما یک قوه قضائیه در کاخ دادگستری نداریم و یک قوه قضائیه دیگر در خیابان. ما یک قوه قضائیه داریم و دولت و ملت از آن حمایت می‌کنند.
    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی صبح امروز (شنبه) در همایش قوه قضائیه که با حضور رؤسای سه قوه برگزار شد، با تاکید بر استقلال قوه قضائیه و قضات، اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند به قاضی فشار بیاورد. هیچ گروه فشاری حق ندارد به دادگاه و قاضی فشار وارد کند؛ نه به قاضی و نه حتی به کادر اداری.
    جناح‌ها و گروه‌های سیاسی حق نقد دارند اما نمی‌توانند حکم صادر کنند
    وی با بیان اینکه "قوه قضائیه مستقل است و بر مبنای سیره پیامبر اسلام(ص)...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    همایش نقد و بررسی پیش نویس لایحه جامع وکالت
    ادامه مطلب

    در این همایش علی نجفی توانا رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ، عیسی امینی عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز و دبیر همایش ، سید محمد هاشمی حقوقدان و استاد دانشگاه ، نجات الله ابراهیمیان عضو شورای نگهبان ، پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ، بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ( اسکودا ) و ... 
    همایش نقد و بررسی پیش نویس لایحه جامع وکالت آغاز شد .

    در این همایش علی نجفی توانا رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ، عیسی امینی عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز و دبیر همایش ، سید محمد هاشمی حقوقدان و استاد دانشگاه ، نجات الله ابراهیمیان عضو شورای نگهبان ، پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ، بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ( اسکودا ) و ... حضور دارند و قرار است در این همایش سخنرانی کنن...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    لزوم برگزاری جلسات مشترک برای حل مسائل حقوقی
    ادامه مطلب

    در نشست مشترک کانون وکلا و کانون سردفتران ودفتریاران تاکید شد: 
     در نشست مشترك كانون وكلا و كانون سردفتران ودفترياران بر لزوم برگزاري جلسات مشترك براي حل مسائل حقوقي تاكيد شد
    به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران، در اين ديدار كه ظهر امروز در محل كانون وكلا برگزار شد اعضاي هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران با تبريك انتخاب اعضاي جديد هيات مديره كانون وكلا، براي آنان آرزوي موفقيت كردند.
    در ابتداي اين ديدار دكتر علي نجفي توانا، رييس كانون وكلا گفت: بايد دستهايمان را به هم بفشاريم تا ضمن فرهنگ سازي در سطح جامعه براي اثبات اين مطلب، كه وجود عزيزان سرفتر و وكيل براي اجراي عدالت قضايي امري حياتي است با اين فرهنگ سازي نظر مسئولان محترم نظام را هم جلب كنيم تا از اين دو قشر حمايت كنند و در اين شرايط و جو فكري، تصور نامساعد را نسبت به اين حرفه به حد...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    باور مردم از سخنان حکام با جبر و زور محقق نمی‌شود
    ادامه مطلب

    کشاورز:

     رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) تاکید کرد که باور مردم از سخنان حکام، با جبر و زور محقق نمی‌شود.
    بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه حاکم اسلامی می‌خواهد کاری کند که مردم به بهشت و به سعادت حقیقی و اخروی و عقبایی برسند، بنابراین راه‌ها را باید هموار کرد و سخنان رئیس‌جمهور در مورد اینکه بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند و نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد، بیان مطلب واحد با الفاظ متفاوت است.
    وی افزود: هر دو بزرگوار در نهایت فرموده‌اند کار حاکم اسلامی و تشکیلات دولت و حکومت این است که موجبات رستگاری مردم و دوری گزیدن آنها از کژی و انحراف را فراهم و بسترسازی کنند اما ورود به طرق مختلف و پیمودن راه با خود مردم است و نم...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)



    < انتها 1 2 3 4 5  ... ابتدا > 

    Design By Gitysoft