• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    • اهم مصوبات هیات مدیره کانون مرکز از تاريخ 31/1/93 تا 22/7/93


      1- دکتر جلیل مالکی – دکترحسین محمد نبی – دکتر عباس کریمی - دكتر محمود علیزاده طباطبائی – سعید باقری بعنوان کمیته پیگیری قانون وکالت  تعیین شدند.
      2- با تصويب هيئت مديره مقرر شد لایحه جامع وکالت جهت اظهار نظر همکاران وکیل ودیگر حقوق دانان در سایت کانون وکلای مرکز قرار گیرد.
      3- کمیته تدوین برنامه وبودجه کانون وکلای دادگستری مرکز ، با عضویت ریيس و نواب رئیس و دکتر مرتضی شهبازی نیا ، دکتر محمود علیزاده طباطبائی وعبداله سمامی تشکیل  شد.
      4- کمیسیون صدور پروانه با عضویت  اسماعیل مصباح اسکوئی – اکبر سرداری زاده  - عبداله سمامی –دکتر محمدرضا کامیار و دكتر میترا ضرابی تشکیل شد.
      5- محمد فرض پور ماچیانی –نادر دیو سالار –دکتر عیسی امینی بعنوان اعضا کمیسیون نقل وانتقال انتخاب شدند .
      6- جلسات هیأت مدیره قبل از اذان ظهر تعطیل وبا تنفس نیم ساعته پس از اذان واقامه نماز ادامه یابد .
      7- با تصويب هيئت مديره درصورتي که براي وکيلي به دليل دفاع ، مشکلي پيش آيد! وکيلي از داخل يا خارج از هيأت مديره با انتخاب رييس کانون به عنوان ناظر ونماينده کانون در محاکم حضوريافته وحمايت نمايد. (مصوبه هفتمین جلسه هیات مدیره ، مورخ یکشنبه 21 اردیبهشت 1393)
      8- مطابق تصميم هيئت مديره درخصوص بررسي اعتراض کارآموزان سال 90، کميته اي براي بررسي اعتراض آنها تشکيل شد تا اعتراضات بعداز بررسي واطلاع آقاي مصباح نائب رئيس ، به کميته مزبور ارجاع شود. همچنین مقرر شد اعتراضات کاراموزان وکالت نسبت به نتايج دومين اختبار کتبي سال ٩٢ توسط استاد مربوطه بررسي و در کميسيون کارآموزي رسيدگي واتخاذ تصميم شود چنانچه بازهم اعتراض باقي باشد يا نمره معترض تغيير کرده باشد مراتب به کميته تجديدنظر اعلام تا اتخاذ تصميم قطعي نمايند . آقايان مصباح اسکويي ،دکتر عیسی اميني، محمد فرض پور بعنوان اعضاي کميته تجديدنظر اعتراض کارآموزان برگزيده شدند.
      9- با تصويب هيئت مديره ، فراخوان براي کمک مالي وکلا به آسيب ديدگان حادثه بدخشان افغانستان منتشر و حساب خاصي را براي واريز وجوه وکلا افتتاح و اعلام شد.
      10- با تصويب هيئت مديره دکتر مرتضی شهبازی نیا و علی حامد توسلی بعنوان نمایندگان کانون وکلای دادگستری مرکز در هیأت اجرائی اتحادیه سراسری کانون های وکلا انتخاب شدند .
      11- با تصويب هيئت مديره هيات بررسي مشکلات کاراموزان مركب از دکتر ميترا ضرابي و آ عبدالله  سمامي و حسين احمدي لاكلايه تشكيل و مسايل اعلامي از سوي کاراموزان را هر ماه يکبار در کميسيون کارآموزي مطرح و بررسي خواهد كرد.
      12-  دکتر محمدرضا کامیار و دکتر محمود علیزاده طباطبائی به عنوان نمایندگان کانون وکلای مرکز در مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا انتخاب شدند.
      13- اعضای پیشنهادی کمیسیون کارآموزی برای هیأت اختبار خرداد ماه توسط رئیس و نواب رئیس بررسی و با تغییرات جزئی و حفظ تعادل تصویب گردید.
      14- دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق که مدرک کاردانی رشته مرتبط با حقوق دارند حق ثبت نامه برای آزمون کارآموزی وکالت دارند اما مدرک کاردانی سایر رشته ها ، لیسانس ناپیوسته رشته حقوق حق شرکت در آزمون ندارند.
      15- رئیس کانون وکلای مرکز به هزینه کانون در شورای اجرائی IBA  شرکت و نواب رئیس به هزینه خود و با پرداخت هزینه بلیط سفر ایشان توسط کانون ، شرکت کنند.
      16- اولین هیأت عمومی وکلا در دوره 28 شش ماه دیگر برگزار می شود.
      17- مقرر شد که اعتراضات کارآموزان نسبت به اختبار ابتدا توسط  نائب رئیس کمیته الف بررسی و سپس به کمیسیون کارآموزی ارجاع شود تا کمیته الف هرگونه تغییر در نمره را تأیید کند . اعتراض به اختبار شفاهی هم در موارد فاحش قابل بررسی به همین ترتیب خواهد بود.
      18- کارآموزان کانون مرکز مجازند فقط برای یکبار مجدداً در آزمون شرکت کنند.
      19- دکتر کامیار به عنوان مسئول پیگیری اجرای مصوبات هیات مدیره انتخاب شد.
      20- همایش طرح جامع وکالت روز 25 خرداد برگزار می شود.
      21-  عبداله موذنی به عنوان دادستان انتظامی انتخاب شد
      22- سعید باقری به عنوان رئیس اداره معاضدت انتخاب شد.
      23-  افزایش حق عضویت کارآموزان از400 هزار ريال به600 هزار ريال و حق عضویت وکلا از 000/500/1 ريال به 000/000/3 ريال تصویب شد. همچنين دريافت مبلغ 100 هزار ريال بابت هزینه صدور کارت شناسایی و پانصد هزار ریال برای صدور گواهینامه تصویب شد.
      24- دفاع از قربانیان حوادث طبیعی به اداره معاضدت واگذار شد تا براي معرفی وکیل معاضدتی برای دفاع از مردم در مراجع قضایی و اداری و چهارچوب قانون اقدام شود.
      25- اختبار از کمیسیون کارآموزی منفک و توسط کمیته ای به نام کمیته اختبار مدیریت خواهد شد.
      26- مطابق مصوبه هيئت مديره همکاران نمی توانند در بیش از یک نهاد تحت مدیریت کانون وکلای مرکز عضو باشند.
      27- رئیس کانون مسوول پیگیری وصول حق الزحمه وکلای تسخیری در دادگستری را انتخاب می کند  تا حصول نتیجه و گزارش امر به هیأت مدیره فعالیت کنند.
      28- باتصميم هيئت مديره، وجوه برای دوخت لباس فرم با هماهنگی نماینده کارکنان تأمین و برای هر کارمند دو دست لباس دوخته و از اول شهریور ماه 93 جهت استفاده در اختیار کارمندان قرار مي گیرد.
      29- برای کسانی که کمتر از 25 سال دارند پروانه کارآموزی صادر می شود و تحت نظر وکیل سرپرست می توانند وکالت كنند . پس از اختبار چنانچه به سن 25 سال کامل نرسیده باشند می توانند تحت نظر وکیل سرپرست با اخذ گواهی از کانون همچنان وکالت کنند و انجام تحلیف و صدور پروانه وکالت پس از 25 سالگی خواهد بود.
      30-  اعتراض هاي کارآموزان به تصمیمات کارآموزی در هیأت شش نفری ( متشکل از دو نماینده از هر کمیسیون ) رسیدگی می شود هیأت موظف است یک هفته از تاریخ تقدیم اعتراض به موضوع رسیدگی کندچنانچه در مهلت مقرر رسیدگی نشود و کارآموز به تصمیم کمیته معترض باشد موضوع براي اتخاذ تصمیم نهایی به هیأت مدیره ارسال تا در وقت فوق العاده به آن رسیدگی شود .
      31- پیشنهاد شد که کارگاه آموزشی و نگارشی و ادبیات فارسی برای کارآموزان برگزار شود كه به اتفاق آراءتصویب شد.
      32- مطابق تصميم هيئت مديره کارآموزان باید در زمان تکمیل مدارک لازم برای صدور پروانه کارآموزی یک آدرس الکترونیکی نیز معرفی نماید اطلاع رسانی به کارآموزان در موارد فوری و ضروری از طریق ارسال پیامک و در سایر موارد از طریق ارسال ایمیل و درج در سایت کانون انجام خواهد شد و مواردی که باید موضوع قانوناً ابلاغ شود به همان شیوه قانونی اقدام شود در اجرای این تصمیم از همکاری کمیسیون انفورماتیک استفاده شود.
      33- شعبه سخنرانی با عضویت رئیس و نواب و یک عضو کمیسیون کارآموزی و نماینده کمیسیون آموزش تشکیل و بر سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی نظارت می نماید.
      34- نسبت به پیشنهاد بودجه هزینه ای دكتر سيد محمود عليزاده طباطبائی، با اعمال اصلاحات معموله در بخش هزینه ها از جهت پرداخت 15 میلیارد ريال، پرداخت به صندوق بابت بدهی های قبلی و افزایش بودجه همایش ها به 10 میلیارد ريال و انتشارات و سایر هزینه ها به 10 میلیارد ريال رأی گیری و به اتفاق آرا تصویب شد.
      35- طرح اصلاح اساسنامه اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران براي ارائه به مجمع عمومی اتحاديه تصويب شد.
      36- بر اساس تصميم هيئت مديره مقرر شد بررسی پیشنهاد تشکیل کمیسیون رفاه و تفکیک آن از کمیسیون کارآفرینی و تعیین شرح وظایف آن و یا تکمیل آئین نامه کمیسیون کارآفرینی و رفاه توسط  دکتر مرتضي شهبازی نیا و  عبدالله سمامی انجام شود.
      37- به اتفاق آرا مقرر شد در هفته دفاع مقدس ، کانون وکلا "همایش تجلیل از رزمندگان و جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس" را برگزار و آقایان فرض پور ، شهبازی نیا و کامیار به عنوان نمایندگان هیأت مدیره برای نظارت بر آن انتخاب شوند.
      38- طرح تقاضای فعالیت وکلای ایران در انگلستان ودريافت پروانه وکالت در آنجا به اتفاق آرا تصویب و مقرر شد کانون وکلای مرکز اقدام مناسب برای اجراي آن از کانون وکلای انگلستان  انجام دهد .
      39- با تصويب هيئت مديره مقرر شد ساخت پروژه سعادت آباد با نقشه طراحی شده ادامه یابد.
      40- با تصويب هيئت مديره چنانچه اعضای کمیسیون ها 4 جلسه متوالی یا 6 جلسه متناوب به طور غیرموجه غیبت کنند مستعفی تلقی مي شوند. تشخیص موجه بودن غیبت اعضابا هیأت مدیره کانون است.
      41- نامگذاری مرکز علمی – کاربردی کانون به نام دکتر کاتوزیان به تصویب رسید.
      42- بر اساس مصوبه هيئت مديره بايد برای قضات و کارمندان مشمول ماده 8 نصاب ظرفیت تعیین و بر اساس نصاب، محل اشتغال تعیین شود. مسوول تعیین پیشنهاد نصاب و ظرفیت شهرها کمیسیون صدور است که بايد ظرف مدت یک ماه به هیأت مدیره ارائه دهد.
      43- پیشنهاد شد هیأت عمومی روز پنج شنبه 22 آبان ماه برگزار و  دبیر برگزاری هم آقای اکبر سرداری زاده تعیین گردد و اگر 50 نفر از وکلا مطلبی را امضاء کنند در دستور قرار گیرد این پیشنهاد به اتفاق آرا تصویب شد.
      44- با تصميم هيئت مديره مقرر شد اساسنامه پیشنهادی مرکز داوری ظرف یک هفته به اعضای هیأت مدیره ارائه شود تا ظرف دو هفته مطالعات خود را انجام و سپس در هیأت مدیره مطرح شود. اعضای قبلی تا زمان انتخاب اعضای جدید ابقاء مي شوند.
      45- تصویب شد وکلا و کارآموزان در مقام انجام وظیفه وکالتی از پوشش مناسب و در شأن حرفه وکالت از قبیل کت و شلوار برای آقایان و با مانتو و شلوار برای خانم ها استفاده نمایند استفاده از نشان کانون وکلا به نحو واضح و قابل رویت ضروری است.
      46- مقرر گردید مفاد صورتجلسه قبل از قرائت و امضا در فضای حقیقی یا مجازی  منتشر نشود.
      47- تصویب شد از متقاضیان مشمول ماده 8  سالی دو بار در تاریخ های 1/3 تا 15/3 و 1/9 تا 15/9 هر سال ثبت نام شده و تقاضا پذیرفته شود.
      همچنین برای ثبت تقاضا از متقاضیان ماده 8 هنگام ثبت نام 000/000/5 ريال برای متقاضیان بند الف و ب 000/500/2 ريال برای متقاضیان بند دال اخذ شود و در صورت تقاضا هنگام صدور پروانه 000/000/5 ريال از مشمولان بند الف و ب 000/500/2 ريال از مشمولان بند دال اخذ شود.
      برای کسانی که تقاضاهایشان قبلاً پذیرفته شده است فقط موقع صدور پروانه وجه همان مرحله اخذ شود.
      48- در خصوص کمیسیون انتشارات و مجله کانون مقرر گردید  دکتر مرتضی شهبازی نیا در خصوص برون سپاری بررسی و مذاکره نماید.  از دانشجویان دکتری که علی القاعده باید مقالات علمی بنویسند دعوت به همکاری شود و محل مناسبی در اطراف ساختمان کانون تهیه شود. (این پیشنهاد به تصویب رسید.)
      49- مقرر شد آقایان جندقی و مالکی به عنوان نمایندگان هیأت مدیره انتخاب شوند تا در خصوص انجام مذاکره انتخاب پیمانکار و معرفی وی به کانون جهت انعقاد قرارداد اقدام کنند و در این مسیر نظرات کمیسیون ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.
      50- با توجه به ضرورت تفاوت ترکیب هیات تجدیدنظر مقرر گردید کلیه تصمیمات کمیسیون کارآموزی در ارتباط با انجام تکالیف کارآموزی که قابل تجدیدنظر در هیات مدیره می باشد حداکثر ظرف ده روز توسط کمیته الف مورد رسیدگی و سپس به نظر هیات مدیره برسد . ضمنا هیات تجدیدنظر قبلی که از همان اعضای کمیسیون کارآموزی بودند منحل اعلام گردید.(مصوبه اخیر)

      منبع : خبر نامه کانون مرکز آبان 1393

    نظر خود را ثبت کنید
    نام کاربر
    متن
       

    Design By Gitysoft