• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    آنچه می تواند کانون وکلا را به جایگاه واقعی خود برساند ، نوآوری و نو اندیشی است
    ادامه مطلب

    دکتر حسین محمد نبی - وکیل دادگستری

    در این برهه از زمان سازمانهای دولتی و غیردولتی بدنبال تغییرات گسترده درونی و بیرونی هستند و این تفکر در شیوه های مدیریت جهانی و اداره کشورها نیز بسیار محسوس است  ، شاید این تغییرات را از اوائل قرن بیستم شاهد بوده ایم ولی در دهه اخیر یعنی ورود به قرن 21 سرعت تغییرات بسیار باورنکردنی است . تغییر شیوه های علمی و دانش افرازی بسیار سریع است در چنین وضعیتی باید در جهت تغییر وضع کنونی نیز در کانون وکلا اقدام کرد ، بطوری که تفکر سنتی را با تغییر الگوهای پیشرفته و متداول جهانی ارتقا ء داد و از آنچه سالیان متمادی در اداره کانون مورد استفاده قرار می گرفته دوری کرد و اداره کانون وکلا را با زمان حاضر تطبیق داده با رها گفته شده است باید از روزمرگی خارج شد طرح نو داشت و تغییرات را در قالب...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    "شهروند مسئول / مسئولیت شهروندی / شهروندی مسئولانه"
    ادامه مطلب

    امیر سالار داودی - وکیل دادگستری

    سوار بر تاکسی خطی شدم.
    غیر از من 2 نفر دیگر هم در تاکسی نشسته بودند و هر 3 نفر انتظار نفر چهارم را داشتیم تا راننده محترم که فقط دو قرّان و دو زار کرایه مسیر برایش مُهم بل اهمّ است ، نزول اجلال فرموده و متعاقب آتش کردن خودرو ، دنده را چاق فرموده و طی مسیر نمایند.
    عقربه بزرگ ساعت از 5 دقیقه به ده دقیقه و در ادامه به یک ربع و و سرانجام نیم ساعت بالغ گردید و البته که راننده کارش به دود کردن دومین سیگار هم کشید.
    همینطور لب به لب سیگار می رسانید و در میانه جمع جمیع دوستان بنی هندل در کار بذله و شوخی دستی بود و هرازگاهی نیم نگاهی به خودرو اش انداخته و همین که از تکمیل نشدن صندلی ها اطمینان می یافت ، دوباره ها دوباره!
    از انتظار نه اینکه خسته ش...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    اعتبار آئين نامه در امور كيفري
    ادامه مطلب

    ،مرحوم دكتر حسينقلي كاتبي -وكيل دادگستري

    پس از آنكه قانوني وضع شد در اغلب موارد اجراي آن محتاج مقررات خاصي است كه خود قانون تهيه و تنظيم آن مقررات را پيش بيني ميكند.
    اين مقررات در اصطلاح حقوقي به «آئين نامه اجرائي» موسوم است ولي آئين نامه ديگري هم از طرف قوهمجريه بطور مستقل تنظيم و بموقع اجرا گذارده ميشود كه آنرا «آئين نامه اداري» مينامند.
    پس آئين نامه اجرائي به منظور تعيين طرز اجراي قانون با اجازه قوه مقننه و آئين نامهاداري براي مسائل مورد احتياج دولتي كه مقررات خاصي در آن خصوص وجود ندارد مستقلا از طرف قوهمجريه تصويب ميشود.
    لوبادر (۱) حقوقدانان فرانسوي در كتاب حقوق اداري (۲) راجع به آئين نامه چنين مينويسد:
    آئين نامه ناشي از اقتدارات اداري است كه شامل مقررات واجد جنبه عمومي است. آئين نامه ها شامل...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    گروه ایران زمین برگزار می کند
    ادامه مطلب

    جلسه ی گروه وکلای دادگستری ایران زمین از ساعت 18:30 لغایت 21
    طبق روال معمول و همیشگی این گروه برگزار می گردد
    روز چهارشنبه 14 اسفند
    .

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    جرم سیاسی و طرح ها و لوایح نافرجام
    ادامه مطلب

    یادداشتی از علی  حامد توسلی
    عضو سابق هیئت مدیره ی کانون وکلای دادگستری مرکز

                                               
    حد اقل قریب به 16 سال است جامعه ی مدنی ایران در انتظار قانونی به سر می برد که جرم سیاسی را تعریف کرده و به تعیین تکلیف فعّالین سیاسی و اجتماعی ایران بپردازد. عبارت جرم سیاسی اگرچه پس از مشروطیت وارد ادبیات اجتماعی- سیاسی ایران شده است امّا رواج آن بیشتر مربوط می شود به اواخر دهه ی هفتاد یا همان ابتدای روی کار آمدن اصلاح طلبان.
    اگرچه در اصل 168 قانون اساسی مصوّب 1358 و هم چنین در قانون احزاب مصوّب 1360 اشاراتی به جرائم سیاسی شده است امّا تا به امروز حقوق دانان و فعّالین اجتماعی تعریفی واحد و روشن از این مقوله در اختیار ندارند و این موضوع می تواند در مواقعی خطر ساز و ناقض حقوق شهروندان تلقی گردد.
    اگر بخواهیم...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    ادامه هجمه به استقلال کانون وکلای دادگستری ،
    ادامه مطلب

    محمدتقی اشرف زاده - وکیل دادگستری
    رسالت ومأموریت اصلی کانون وکلا کمک به حاکمیت قانون وتأمین  حقوق شهروندی ومنافع ملی ،وارائه خدمات در این راستا می باشد ویک رسالت ویا ماموریت عمومی بشمار می رود گرچه جنبه عمومی آن درسیستم ما ودر حال حاضر مغفول مانده وبه جنبه فردی آن توجه گردیده ،وعمدتا" به لحاظ همین شخصی نگریسته شدن آن تضییقاتی به آن وارد میشود که از جمله آنها همان لایحه معروف جامع وکالت میباشد  که امروزه دغدغهء اصلی وجدی اغلب همکاران ودلیل حداکثری تصمیم  اینجانب  نیز به کاندیدا شدن دراین مرحله یعنی دوره 28 هیئت مدیره کانون وکلای مرکز همین امر بوده است .البته اینجانب دراین وجیزه درمقام تدافع ویا توجیه نیستم وممکن است برخی ایراد ات یا اشکالاتی نیز در امور کانون های وکلا موجود بوده باشد وبدیهی است که هیچکس مصون از لغزش وخطا نبوده ونیست وشخص...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    اولین شماره فصلنامه‌ی حقوقی، تحلیلی، آموزشی استیناف ویژه زمستان ۱۳۹۲ منتشر شد.
    ادامه مطلب

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی همبستگی وکلای دادگستری، فصلنامه استیناف با صاحب‌ امتیازی موسسه خدمات حقوقی استیناف، مدیر مسوولی وکیل سعید توکلی کرمانی، سردبیری وکیل عبدالله خاتمی فر و مدیریت تحریریه مرتضی شیخ الاسلامی چاپ و منتشر شده است.
    این فصلنامه زیر نظر شورای نویسندگان منتشر شده و مطالب، گزارشات، تحلیل‌ها و گفت‌وگو‌های متنوع حقوقی و قضایی با وکلای نامدار و کارشناسان حقوقی دارد.
    از جمله مطالب این شماره «استیناف» می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
    آکادمی حقوق بین‌المللی لاهه میزبان دانشمند برجسته ایرانی/ناصر صمدی
    شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و نظارت بر عملکرد ایالات متحده / دکتر سید قاسم زمانی
    آیا حقوق بین‌المل واجد کارایی است/ دکتر میرشهبیز شافع
    مدرسان جو...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    نشست انتخاباتی دادگو
    ادامه مطلب

    گروه وکلای دادگو در روز سه شنبه ۱۳/۱۲/۹۲ نشستی با حضور تنی چند از نامزدهای محترم انتخاباتی برگزار خواهد کرد.

    سخنرانان : آقایان محمد فرض پور -دکتر مرتضی شهبازی نیا- حسین احمدی لاکلایه - دکتر مهدی یوسفی صادقلو - دکتر احمد یوسفی صادقلو 
    از تمامی وکلای و کارآموزان محترم جهت حضور در این نشست دعوت بعمل می آید.

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    تشکل علمی وکلا برگزار می کند:
    ادامه مطلب

    "نشست انتخاباتی تشکل علمی : دوره ۲۸ هیات مدیره کانون مرکز "

    یکشنبه ۱۱ اسفند ساعت ۱۸ - کانون وکلای مرکز

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    شأن وکالت باید با عملکرد وکلا ارتقا یابد
    ادامه مطلب

    رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

     رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اعتقاد بر این‌که «وکالت و شئون آن باید با عملکرد وکیل در جامعه ارتقا یابد» گفت: وکلا نباید به گونه‌ای در جامعه عمل کنند که شائبه مادی‌گرایی آنان ایجاد شود.
    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن شریعتی در سومین همایش وکلا و مشاوران حقوقی خراسان رضوی، قداست وکالت را مربوط به نتیجه آن دانست و افزود: گاهی مطرح می‌شود افراد برای برخورداری از یک زندگی مرفه به دنبال اخذ پروانه وکالت می‌روند، اما جایگاه وکالت معنوی است نه مادی و این حرفه مانند قضاوت جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.
    وی با اشاره به این‌که «وکالت نیز همانند تصدی‌گری امر قضا از قداست برخوردار است» اظهار کرد: عمل به میثاق و قرارداد با موکل باید مورد توجه وکلا ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    توضیحات رئیس دادگاه انتظامی قضات درباره رد صلاحیت ۲۹ وکیل
    ادامه مطلب

    رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات گفت که نتیجه بررسی صلاحیت ۲۹ وکیل برای نامزد شدن در انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام می‌شود.
    حجت‌الاسلام نیری در حاشیه سفر مسئولان عالی قضایی به استان کرمانشاه در پاسخ به سوالی درباره رد صلاحیت ۲۹ وکیل دادگستری گفت: ۲۹ وکیل ردصلاحیت نشده بودند بلکه درباره این تعداد از وکلا بررسی‌ها انجام نشده بود ولی قرار بود بررسی‌ها روز چهارشنبه در شعبه رسیدگی کننده تمام و نتیجه آن اعلام شود.
    وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین علت رد صلاحیت وکلا برای نامزدی در انتخابات هیات مدیره کانون چیست؟ گفت: من خودم نمی‌دانم زیرا شعبه رسیدگی کرده و من اطلاعی ندارم.
    نیری افزود: البته ردصلاحیت تعبیر درستی نیست. بلکه تعبیر درست، عدم احراز صلاحیت است.
    رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات در پاسخ به این سوال که آیا از بعد سفر مسئولان قضایی به ارو...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    مصوبـه ای که نقض شد!
    ادامه مطلب

     علی حامد توسلی - وکیل دادگستری
    برخلاف روال گذشته و سال های قبل که برای گروه ها و تشکل های صنفی وکلا در جشن استقلال مکان هایی در نظر گرفته می شد تا هر یک از گروه ها با تبلیغات گسترده در گرامیداشت این روز فرخنده و مبارک شرکت نموده و بر مبنای قاعده پویایی گروه، شور و حال خود و همدیگر را افزون تر نمایند، در سال جاری بدواً بدلیل پیش بینی حضور ریاست محترم جمهوری براساس مصوبه هیأت مدیره محترم، امر فوق منتفی اعلام گردید و در آستانه سالروز استقلال ، با ارسال پیامک از سوی روابط عمومی کانون مصوبه هیأت مدیره مبنی بر ممنوعیت هرگونه تبلیغ در جشن استقلال ابلاغ شد.
    علیرغم آمادگی تشکل های صنفی از جمله گروه وکلای دادگستری ایران زمین جهت برنامه های تبلیغی، به مصوبه هیأت مدیره گردن نهاده و آن را با جان و دل پذیرفتند. لکن متاسفانه با وجودی که حرمت امام...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    فیلم دیدار اعضای هیات مدیره کانون های وکلا با ریاست محترم جمهور
    ادامه مطلب

    برای دیدن فیلم سخنرانی دکتر روحانی در جمع وکلای دادگستری به لینک زیر مراجعه فرمایید :

    http://www.rouhani.ir/event.php?event_id=310

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    بازارچه هدایای نوروزی محک
    ادامه مطلب

    بازار نوروزی محک در روزهای 8 و 9 اسفند ماه از ساعت 10 صبح تا 8 شب برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان برگزار خواهد شد. یاوران محک در این بازار که با غرفه‌های مختلف و با حال و هوای نوروزی و سفره هفت سین همراه است، همچون سال‌های پیش در آخرین روزهای زمستان همراه با فرزندان محک به استقبال نوروز می‌روند.
    محک ضمن دعوت از همه اعضای خانواده بزرگ این موسسه برای حضور در بازار نوروزی، امید دارد هفت سین زندگی تمامی ایرانیان و تمامی کودکان مبتلا به سرطان در سال 1393 مملو از موفقیت و شادی باشد. 
    نشانی: میدان اقدسیه- ابتدای بزرگراه ارتش- سه راه ازگل- بلوار شهید مژدی- بلوار محک- موسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک
    زمان: 8 و 9 اسفند ماه 1392  -   ساعت 10 صبح تا 7 شب

     

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    هدفم از حضور در انتخابات حفظ استقلال کانون وکلا و شان وکالت است
    ادامه مطلب

    محمد جواد رفیعی - وکیل دادگستری
     آینده وکالت و استقرار کانون مبتنی بر استقلال آن است و این جامعیت چنانچه در این طریق ره پوید موفق خواهد شد.تعامل کانون با وکلا منشاء تشکیل کانون است از آنجا که این تعامل می بایست در جهت تعامل اعتلاء شان وکیل باشد نیاز به تعامل هیات مدیره با یکدیگر و همسویی با قوه قضاییه دارد،لذا در این رابطه است که می بایست برنامه ریزی صورت پذیرد که در صورت حضور اینجانب نحوه ی آن اعلام خواهد شد.
     از آنجا که هیات مدیره علاوه برموارد فوق نگاهی فراسو ،نسبت به پرونده های اقدامی وکلا با توجه به تشکیلات داخلی کانون دارد چنانچه نقایصی در رعایت موازین قانونی چه از نظر رعایت دقی...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    انتقاد کاتوزیان از رد صلاحیت 29 وکیل دادگستری
    ادامه مطلب

    جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری

     پدر علم حقوق ایران گفت که کانون وکلای دادگستری مرکز باید موضوع رد صلاحیت وکلای دادگستری را پیگیری کند.
    به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر امیرناصر کاتوزیان طی سخنانی در شصت و یکمین جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع که شب گذشته در تالار بزرگ کشور برگزار شد، اظهار کرد: این جشن، جشن پایداری، استقلال و همبستگی وکلا و نشانه علاقه‌مندی آنها به استقلال است.
    وی افزود: بنده از بیمارستان برای حضور در این جشن آمده‌ام تا علاقه‌مندی خود را به استقلال نهاد وکالت و کانون وکلا نشان دهم.
    پدر علم حقوق ایران با ابراز ناراحتی از ردصلاحیت 29 نفر از نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون مرکز، گفت: پاسخ سوال‌های خود را که از این موضوع در ذهن دارم، نیافتم و امیدوارم شما پاسخ لایقی برای سوال‌ه...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    حضور وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز باعث افزایش اعتبار می‌شود
    ادامه مطلب

    افتخارجهرمی:
     
     رییس کانون وکلای دادگستری مرکز کفت که حضور وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز نشان‌دهنده رشد فکری آن‌هاست.
    به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گودرز افتخارجهرمی طی سخنانی در شصت و یکمین جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل‌مدافع که شب گذشته در تالار بزرگ کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، اظهار کرد: از رییس‌جمهور محترم برای شرکت در این جشن دعوت کرده بودیم ولی ایشان به دلیل سفر استانی نتوانستند در جمع ما حاضر شوند.
    وی با اشاره دیدار اعضای هیات مدیره کانون‌های وکلای دادگستری با رییس‌جمهور، گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی سخنانی را در مورد حقوق شهروندی و حقوق مردم بیان کردند و بر استقلال وکیل و کانون‌های دادگستری تاکید داشتند. گله‌مند هستم که چرا گزارش این دید...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    تاكيد بر استقلال كانون در جشن وكلا
    ادامه مطلب

    گزارش اختصاصي «قانون» از جشن استقلال كانون وكلاي دادگستري تاكيد بر استقلال كانون در جشن وكلا گروه حقوق و قضا، سعيد مظاهري‌رضا- يكصد و چهارمين سال تأسيس نهاد وكالت در ايران و روز وكيل اين روزها با اتفاقات خاصي كه حول محور كانون هاي وكلا در حال رقم خوردن است رنگ و بويي خاص پيدا كرده بود. هفتم اسفند ماه كه در تقويم ها روز وكيل نام گرفته است يادآور شصت و يكمين سالگرد استقلال وكلاي دادگستري نيز هست. به گزارش خبرنگار «قانون» به همين مناسبت كانون وكلاي مركز جشني با شكوه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار كرد. جشني كه با توجه به اتفاقات اخير، تبديل به نشستي براي مطالبات وكلاي دادگستري شده بود. از يك سو رد صلاحيت‌هاي برخي كانديداهاي انتخابات هيأت مديره كانون وكلاي مركز كه موضوعي تازه است و از سوي ديگر لايحه‌اي كه قوه قضاييه مدت‌هاست در پي آن است تا بر اساس آن لايحه كانون وكلا ديگ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    استقلال وکلا و قضات لازم و ملزوم یکدیگرند
    ادامه مطلب


     وكلا به‌عنوان بخشي از جامعه حقوقي داراي وظيفه مهم، احقاق حقوق عامه مردم هستند. البته اين احقاق حقوق به آساني ميسر نيست مگر با نهادينه شدن اخلاق و تخصص‌گرايي در ميان وكلاي جوان. در اين ميان مي‌توان به صراحت گفت كه جامعه حقوقي كه متشكل از قضات و حقوقدانان و... است بايد دست‌دردست يكديگر به اصلي‌ترين رسالت خويش كه همانا اجراي عدالت و احقاق حقوق مردم است عمل كنند تا شاهد برقراري امنيت در جامعه باشيم. «قانون»دراين زمينه گفت‌وگويي با صادق سليمي، حقوقدان و استاد دانشگاه تهران مركز انجام داده است كه از نظرتان مي‌گذرد. 
       جامعه حقوقی شامل چه اشخاص یا گروه‌هایی می‌شود و از چه موقعیتی در جامعه برخوردار است؟
    جامعه حقوقی در مفهوم عام شامل تمامی حقوقدانان و حتی حقوق‌خوانان کشور است. بنابراین کلیه قضات، وکلای دادگستری، اساتید حقوق و تمامی دانشجویان و کسانی که با امور حقو...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    منوچهری: عدم استقلال وکلا و قضات، باعث تضعیف حقوق مردم می شود
    ادامه مطلب

    / نایب‌رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: استقلال وکلا تنها به نفع آنها نیست، بلکه به نفع مردم است؛ چرا که اگر وکیل دادگستری و قاضی مستقل نباشند، حقوق مردم تضییع می‌شود.
    شاپور منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به موجب لایحه قانونی استقلال کانون‌های وکلای دادگستری مصوب سال 1332، نهاد وکالت و استقلال وکیل به رسمیت شناخته شد و در شرایط اجتماعی خاص در دوران دولت شادروان محمد مصدق بر اساس ضرورت‌های اجتماعی و برای حفظ حقوق مردم تشخیص داده شد که وکیل باید مستقل باشد و برای اینکه دادرسی عادلانه به منصه ظهور برسد باید وکلا هم همانند قاضی از استقلال کافی برخوردار باشند.
    وی با بیان این که روز هفتم اسفندماه یک روز تاریخی برای وکلا، نهاد وکالت و ملت ایران است، خاطرنشان کر د: مردم باید این روز را جشن بگیرند؛ زیرا وکلا مدافعان ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)



    < انتها ... 6 7 8 9 10  ... ابتدا > 

    Design By Gitysoft