• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    اطلاعیه جشن استقلال
    ادامه مطلب

    به منظور برگزارى با شکوه تر مراسم جشن استقلال کانون وکلاى  دادگسترى و روز وکيل مدافع در روز سه شنبه ٩٢/١٢/٦از وکلا وکارآموزان محترم دعوت مى شود با لباس وکالت و آرم سينه حضور به هم رسانند.
    به مناسبت اين روز، ٢٥ درصد براى لباس و آرم سينه در فروشگاه کانون تخفيف اعطاء مى گردد. 
     
    وبسایت کانون وکلای مرکز

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    سراغ لایحه جامع وکالت را از چه نهادی بگیریم؟
    ادامه مطلب

    معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری اعلام کرد که لایحه جامع وکالت اکنون در قوه قضاییه است.
    عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره آخرین وضعیت لوایح قضایی، گفت: دولت جدید لایحه جامع وکالت را مورد بررسی قرار داد، سپس به قوه قضاییه فرستاد تا دستگاه قضایی نیز نظر خود را نسبت به این لایحه اعلام کند.
    وی با بیان این که لایحه وکالت مدتی است که در قوه قضاییه مطرح است، ادامه داد: پس از اعلام نظر دستگاه قضایی، لایحه مذکور به دولت و سپس به مجلس فرستاده خواهد شد.
    میرکوهی درباره اظهارات وزیر دادگستری مبنی بر ارسال لایحه جامع وکالت تا قبل از پایان سال جاری به دولت، گفت: آقای پورمحمدی به عنوان رابط قوه قضاییه با دولت و مجلس، پیگیر لایحه جامع وکالت بود و وی همچنین رییس کمیسیون لوایح دولت است که اکنون لایحه مذکور در این کمیسیون...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    هر آنچه باید از انتخابات هیات مدیره کانون وکلا دانست
    ادامه مطلب


     رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به تشریح نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز پرداخت و اعلام کرد که احتمالا این انتخابات 20 اسفندماه برگزار می‌شود.
    بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: دو ماه مانده به انقضای مدت تصدی هیات مدیره کانون وکلای مرکز، این هیات اقدام به انتخاب شش نفر از اعضای هیات نظارت اعم از چهار نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل از افراد خارج از هیات مدیره می‌کند.
    وی با بیان این که رئیس هیات نظارت، رئیس وقت کانون وکلای دادگستری مرکز است، ادامه داد: البته این حالت زمانی که رئیس کانون وکلا، کاندیدای دوره بعدی هم باشد مشکل‌آفرین بوده و قابل انتقاد است، ولی به لحاظ وجود ضابطه قانونی فعلا گریزی از آن نیست.
    کشاورز افزود: هیات نظارت اقدام به ثبت‌نام...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    مسئولیت مدنی وکیل دادگستری در حقوق ایران
    ادامه مطلب

    شیرین بیدرام
    چکیده
    با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند. بدیهی است تحدید حدود قانونی این مسئولیت ها، در پیشگیری از منازعات احتمالی طرفین عقد وکالت و درنتیجه کاهش حجم پرونده های محاکم قضایی مؤثر است. تعهدات وکیل در برابر موکل یا بطور مستقیم ناشی از عقد وکالت است، یا بطور غیر مستقیم؛ همچنین ممکن است منشأ آن، توافق وکیل و موکل در قالب شروط و تعهدات ضمن عقد یا به طور مستقل باشد که در هر حال، ایفاء تعهدات مزبور لازم است.
    تعهدات ناشی از عقد وکالت به دوصورت مستقیم و غیر مستقیم میباشدکه در حالت اول ناشی از ذات عقد وکالت بوده،وبه صرف تحقق عقد، بدون نیاز به تصریح، موجب مسئولیت وکیل می شوند. به عبارتی میتوان آنرا به دوبخش «تعهدات اصلی وکیل در برابر م...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    جامعه مستقل وکلای دادگستری برگزار می کند
    ادامه مطلب

    تخصصی شدن وکالت ، ضرورت امروز ، نیاز فردا- سخنران : دکتر جلیل مالکی

    نقش گروه ها و تشکل های صنفی در انتخابات کانون وکلا  - سخنران : دکتر عبدالعلی محمدی

    یکشنبه ۲۷/۱۱/۹۲- از ساعت ۵ الی ۷ بعدازظهر - کانون مرکز

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    وام پرداختی به وکلا و یک خاطره
    ادامه مطلب

    علی صابری وکیل دادگستری

    ( به مناسبت مجمع عمومی سالانه صندوق حمایت 24 بهمن 92 )
    پیشکش به مرتضی شهبازی نیا، عیسی امینی ، نادر دیوسالار وهمه آن دیگرانی که با وجود آنکه عضو صندوق حمایت نیستند همگام با وکلا و همدرد با جوانترها برای پیشرفت و بهبود اوضاع آن پیشروتر از دیگران هستند .
    1- می پنداشتم مطلبم در شماره پیشین این ستون با نقد همکاران روبه رو شود. شاید محیط هیجانی نزدیک انتخابات یا هر دلیل دیگر مانع توجه شما خوانندگان شده باشد. به نظرم مطلب مهم و اساسی بود اما کمتر از چاپ لیست حضور وغیاب بازخورد داشت  که این رفتار جامعه فرهیخته خود نیازمند آسیب شناسی است . با نکته دیگر پیرو آن نوشته:
     الف ) در شگفتی رویکرد سیاسی بین وکلاهمین بس که مگرنه آنکه ما استقلال کانون را مدیو...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    ضرورت مسئولیت‌پذیری و حاکمیت نظم
    ادامه مطلب

    علی حامدتوسلی - وکیل دادگستری
    تردیدی نیست، انتخابات بیست و هشتمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است، اهمیت و حساسیت دوره پیش روی هیأت مدیره، به قدری بدیهی و ملموس است که قاطبه وکلا به آن اذعان دارند و دل‌نگرانی این قشر فرهیخته جنبه همگانی به خود گرفته، وسعت و گستردگی این امر منحصر به اعضاء کانون مرکز نیست و اهمیت و حساسیت آن به قدری است که فکر و اندیشه همه اعضاء کانون های سراسر کشور را دربرگرفته و دل مشغولی بی‌چون و چرای همه وکلا در سراسر ایران زمین شده است.
    بنابراین ضرورت مسئولیت‌پذیری و حاکمیت نظم می‌تواند مقابله و راهکار مناسبی در این رابطه باشد.
    مروری به اسامی داوطلبان عضویت بیست و هشتمین دوره هیأت مدیره کانون مرکز نیز این حساسیت و اهمیت را به خوبی نشان می‌دهد. در طول تاریخ تشکیل کان...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    جامعه وکلای پیشرو برگزار می کند:
    ادامه مطلب


    مناظره با موضوع نقد و بررسی عملکرد هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز
    با حضور:
    شاپور منوچهری، حمید جنتی، دکتر جلیل مالکی و  دکتر محمدرضا پاسبان
    زمان:
    دوشنبه، 28 بهمن ماه 92، ساعت 18
     مکان:

    کانون وکلای دادگستری مرکز، سالن جلالی نائینی
    وبسایت وکلای پیشرو

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    اولین شماره نشریه پیام دادگویان منتشر شد
    ادامه مطلب
    فصلنامه تخصصی حقوقی پیام دادگویان
    صاحب امتیاز : موسسه حقوقی پیام دادگویان
    مدیر مسئول : علیرضا آتش زران
    سردبیر: آتمیش جهانشاهی
    دبیر تحریریه : مرتضی شیخ الاسلامی
    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    هفته نامه نقش نو منتشر شد
    ادامه مطلب
    با کاندیداهای عضویت هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز بیشتر آشنا شوید
     
     -گفت وگوهایی با دکتر گودرز افتخار جهرمی - جهانگیر مستوفی - عبدالصمد دولاح - مهدی عامری - دکتر عباس کریمی - دکتر جلیل مالکی - بهروز یغمایی - دکتر عبدالعلی محمدی - دکتر حسین عسکری راد - سید کاظم حسینی - محمد قاضی -سید مهدی حجتی - شهناز سجادی -شاپور دولتشاهی و یادداشت هایی از امیر سالار داوودی - و مرتضی شیخ الاسلامی و....
    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    باید با وکیل پیش وکیل رفت!
    ادامه مطلب

    امیر سالار داودی وکیل دادگستری

    « باید با وکیل پیش وکیل رفت» يكي از اصطلاحات معروف ميان مردم  است.شايد يكي از دلايل اين نگاه ادبيات نگارشي قوانين باشد.قوانین موضوعه ما منبعث از احکام شرع و مذهب انور بوده و طبعاً به واسطه همین تاثیر گذاری، مجموعه ای از لغات و اصطلاحات عربی در نگارش و تدوین قوانین موضوعه مورد استفاده قرار گرفته است.همین انباشت کلمات و اصطلاحات عربی در قوانین موضوعه ، قوانین را مبتلا به نافهمي‌كرده است. بازهم معروف است که حقوقدانان و وکلای دادگستری را از کلام و بیان و استخدام الفاظ توسط ایشان مي‌توان تمیيز داد.  یکی از انتشارات کتب حقوقی، مبادرت به چاپ و نشر کتاب‌های حاوی قوانین موضوعه در قطع جیبی كرده است که شاخصه جالب این کتب قانون، جز این نیست که در پشت جلدشان عبارت« وکیل خود باشید» درج شده اس...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    مراسم سالروز استقلال کانون وکلا در اردبیل برگزار می‌شود
    ادامه مطلب

    مراسم سالروز استقلال کانون وکلا، 8 اسفند ماه با حضور رئیس اسکودا در کانون وکلای اردبیل برگزار می‌شود.
    منوچهر شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این مراسم به مناسبت 7 اسفند ماه (روز استقلال کانون وکلا و روز وکیل) همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل با حضور بهمن کشاورز رئیس اسکودا برگزار می‌شود.
    وی با اشاره به نو پا بودن کانون استان اردبیل خاطرنشان کرد: این کانون با هدفمند کردن برنامه‌های خود گام‌های بلندی در راستای تعالی و پیشرفت برداشته و امروز به عنوان یکی از کانون‌های مطرح کشور شناخته می‌شود.
    رییس کانون وکلای اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل دارای بیش از 200 وکیل پایه یک است، افزود: همزمان با سالروز استقلال کانون وکلا، 25 نفر با اجرای مراسم تحلیف با حضور رئیس اسکودا پروانه پایه یک اخذ خواهند کرد.

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    زندگى براى عدالت
    ادامه مطلب

    بهتر است از آخر شروع کنیم. غروب آویزان شاخه ها بود که دکتر «ناصرکاتوزیان» جمله آخرش را گفت. جمله اى کوتاه، پرمغز و ماندنى. حکایت آینه و جوان و پیر و خشت خام. «به جوانها مى گویم اگر از چیزى عصبانى هستید مراقب باشید، میراث گرانبهاى چندین و چندساله پدرانتان را از روى عصبانیت به زمین نزنید...» و این تمام پختگى و حوصله پیرمردى سفیدموى و مرتب را نشان مى دهد که شمرده سخن مى گوید و هیچ عجله اى براى گفتن ندارد...
    - دکتر ناصر کاتوزیان؛ متولد تهران 1310-
    - -ملقب به پدر علم حقوق ایران
    - متولد: ۱۳۱۰. تهران محله دردار
    - تحصیل دوران ابتدایى در دبستان اقبال خیابان «شهباز»
    - تحصیل در دبیرستان علمیه طى مى کند
    - انتخاب رشته ادبى در کلاس ششم و دریافت مدال درجه ۲علمى به عنوان شاگرد اول رشته ادبی
    - انتخاب رشته حقوق در تحصیلات دانشگاه
     -...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    شغل قضاوت پر از غم و اندوه است
    ادامه مطلب

      قاضي عزيز محمدي متولد 1327 شهر تهران است وي داراي ليسانس قضايي دانشگاه تهران بوده و بيش از 40 سال سابقه قضايي در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران و سابقه رسيدگي به بيش از 4هزار پرونده قتل در محاكم قضايي دارد. وي اين روزها در آستانه بازنشستگي است ولي به لحاظ خدمات شايسته‌اي كه در طول اين سال‌ها به نظام قضايي كشور داشته از وي براي همكاري مجدد دعوت شده است. در اين زمينه «قانون»طي گفت‌وگويي با اين قاضي به بررسي پرونده‌هاي قتل پرداخته است.
       آيا در حال حاضر پرونده‌هاي قتل نسبت به گذشته تغيير داشته است ؟
    مسلم است كه با تناسب تغييرات وضعيت جامعه در پرونده‌هاي قتل نيز تغييراتي مشهود است. اين تغييرات محصول پيچيدگي جامعه، مشكلات اقتصادي مردم ودر نهايت زود عصبي شدن افراد است. پس با اين اوصاف شيوه‌هاي قتل‌ هم متفاوت خواهد بود كه البته اين موض...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    انتخابات كانون‌ها و رسيدگي به تخلفات انتخاباتي
    ادامه مطلب

     بهمن كشاورز-رئیس اتحادیه کانون های وکلا 

     انتخابات اعضاي هيات مديره كانون وكلاي مركز در پيش است بر اين اساس در رابطه با بحث تخلفات انتخاباتي نامزدها بايد چند نكته را متذكر شوم:
    1- چيزي كه طي سال‌ها در انتخابات كانون‌هاي وكلا ثابت بوده و هرگز تغيير نكرده و هيچ‌كس هم نسبت به آن ابراز ترديد نكرده است اين است كه تخلف در انتخابات به اين مفهوم كه افرادي غير از آنان كه راي‌ها به نام آن‌ها ريخته شده انتخاب شوند در انتخابات كانون وكلا محال و غير ممكن است.
    2- ‌اشكالات و تخلفاتي كه ممكن است حادث شود عمدتا ناشي از تفاوت سلايق و ديدگاه‌ها در تفسير و تعبير قانون و آيين‌نامه ناظر بر انتخابات است.  مثلا در مواردي كه بين قانون لايحه استقلال كانون و آيين‌نامه آن و قانون كيفيت اخذ پروانه تفاوت‌هايي وجود دارد، ممكن است مس...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    موسسه خیریه بهنام دهش پور
    ادامه مطلب
    http://behnamcharity.org.ir/
    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    بنگاه هاي معاملات ملكي، فقط دلال هستند.
    ادامه مطلب
    محمود واحدی وکیل دادگستری
    بدون ترديد، نه فقط دستگاه تقنيني كشور و معاونت قوانین مجلس شورای اسلامي كه قانوناً، وظيفه ي خطير و بسيار مهم تدوين و تنقيح قوانين كشور را بر عهده دارد بلكه اختصاصاً، معاونت تدوين و تنقيح قوانين و مقررات رياست جمهوري؛ معاونت حقوقی و امور مجلس وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادهاي حاكميتي؛ دفتر پيگيري حقوق شهروندي قوه قضائيه؛ مراكز علمي و دانشگاهي و پژوهشي كشور همچون مرکز پژوهش های مجلس و در حوزه ي تخصصي نگارنده، کانون وکلای دادگستری مرکز، خصوصاً كميسيون تدوين قوانين کانون وکلا، نيازمند تشكيل كارگروه ويژه اي با عنوان "جایگاه اسناد تنظیمی توسط بنگاه‌های معاملات ملکی در نظام حقوقی ايران".
    امروز، بر نظام قضايي ما آشك...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    تشکل علمی وکلا برگزار می کند:
    ادامه مطلب

    کانون وکلا در پرتو تحولات اجتماعی
    سخنرانان : علی نجفی توانا - جلیل مالکی - کامران آقایی - مجید پوراستاد
    یکشنبه : ۲۰/۱۱/۹۲ - ساعت ۱۸ - کانون مرکز

     

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و انتخابات پیش رو
    ادامه مطلب


    دکتر غلام نبی فیضی چکاب - وکیل دادگستری
    1 - از جمله خاصیت های انتخابات در هرصنفی ایجاد شور و هیجان در میان دست اندر کاران این امر است. گاه برخی نامزدهای انتخاباتی به حرمت سلیقه رای دهندگان و به یمن صرافتی که خود دارند شعارهای مقبول و مطبوع مخاطبین را تدوین و عرضه می کنند. در نظر اینان آنچه اهمیت دارد تسخیر روح رای دهندگان است نه درک و اجرای منویات ایشان. برخی نیز تصور می کنند که آنچه بر زمین مانده نیازمند حضور نجات بخش ایشان است و صادقانه شعار انجام امور مهمه ای را می دهند که گویا دیگران نمی خواسته اند بر آنها جامه عمل بپوشانند. اینان ناخواسته و صادقانه ناشدنی ها و آرمان های ناممکن را سنگ بنای برنامه های خود قرار می دهند. و چون از دل می گویند شاید لاجرم بر دل نشیند و شاهین مسئولیت حضور در هیات مدیره آتی را بر دوش ایشان بنشاند. در هر...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    تمدید مهلت ثبت نام دوره های تخصصی
    ادامه مطلب

    مجری: مرکز آموزش علمى کاربردى کانون وکلاى دادگسترى مرکز با همکارى کميسيون جوانان
    زمان ثبت نام  تا دوشنبه 21/11/92 - از ساعت 10 تا 14 - طبقه اول کانون مرکز - اتاق شماره ١٣
    1-اسناد تجاری 32 ساعت  اساتید : دکتر بهروز اخلاقی - آقای اسماعیل مصباح اسکویی  - مبلغ 000/160 هزار تومان
    2- داوری داخلی 20 ساعت اساتید : دکتر محسن محبی - دکتر لعیا جنیدی - دکتر پروین محمدی - مبلغ 000/100 هزار تومان
    3- اجرای احکام مدنی 16 ساعت اساتید : دکتر امیر حسین ابادی دکتر جلیل مالکی  - مبلغ 000/80 هزار تومان
    4-دعاوی موجر و مستاجر  8 ساعت اساتید :  دکتر جواد خالقیان - بهمن کشاورز  مبلغ - 000/40 هزار تومان
    5- زمین شهری   32 ساعت -اساتید : دکتر رضا ولویون - نوراله مواساتیان - عباس مبارکیان مبلغ - 000/160 هزار تومان
    ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)



    < انتها ... 6 7 8 9 10  ... ابتدا > 

    Design By Gitysoft